نتیجه و ویدیو خلاصه بازی پاری سن ژرمن و لی‌هاوره| پسران انریکه نمی‌بازند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و استون‌ویلا| پوچتینو همچنان در برزخ پرسپولیس به مشهد منتقل می شود؟ نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم بیرانوند بازی با سپاهان را هم از دست می‌دهد؟ محمد طاهری: ایران از تایلند سرتر است| میزبان ۱۰ هزار تماشاگر دارد نتیجه و ویدیو خلاصه بازی لیورپول و وستهم در لیگ برتر انگلیس | تداوم ناکامی‌های کلوپ انتقاد درخشان از اوسمار| چنین باختی را به خاطر ندارم تاریخ و ساعت بازی تیم ملی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا | گام آخر راهیابی فصیحی به لیگ الماس پیشنهاد ۸۰ میلیاردی استقلال به یاسین سلمانی! مدال طلای تیراندازی جهان بر گردن یک مشهدی + ویدئو با مقصران حادثه استخر هاشمی‌نژاد برخورد می‌کنیم مهدی قایدی به استقلال برنمی‌گردد| حضور در اروپا صحت ندارد پرسپولیس ناراضی از سازمان لیگ تردید پرسپولیسی‌ها برای جذب قلی‌زاده استقلالی سابق پرسپولیسی نمی‌شود
سرخط خبرها

رویارویی سرآسیایی و رحمتی در رفسنجان| جنگ نیمکت‌ها

  • کد خبر: ۷۵۳۹۰
  • ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۹
رویارویی سرآسیایی و رحمتی در رفسنجان| جنگ نیمکت‌ها
پدیده در دیداری که حساسیت جدولی ندارد، امروز به نبرد با مس رفسنجان می‌رود.

مرتضی اخوان | شهرآرانیوز؛ لیگ‌برتر فوتبال آرام‌آرام به ایستگاه پایانی نزدیک می‌شود و با گذشت هر هفته از مسابقات، حساسیت جدولی دیدار‌ها برای تیم‌های بیشتری کمتر می‌شود. تیم فوتبال پدیده مشهد هم که تا هفته گذشته یکی از بخت‌های جدی رسیدن به سکوی چهارم جدول و شانس کسب سهمیه پلی‌آف آسیایی بود، با شسکت برابر سپاهان نه به‌صورت قطعی، اما نزدیک به یقین با رؤیای آسیایی‌شدن خداحافظی کرد.

 

از طرفی دیگر مس‌رفسنجان، رقیب امشب قرمزومشکی‌های شهر مشهد هم در جدول به شرایطی رسیده است که نه شانس صعود آسیایی دارد و نه خطر افتادن را احساس می‌کند. این‌ها همه باعث شده است دست‌کم روی کاغذ و به‌ظاهر بازی این هفته ۲ تیم حساسیت چندانی نداشته باشد، اما واقعیت آن است که دلایل زیادی برای حساسیت زیاد و جذابیت این بازی وجود دارد؛ از رویارویی رفقای قدیمی روی نیمکت ۲ تیم بگیرید تا انگیزه‌های زیاد برای اعاده حیثیت در میانه جدول.


مسئله آمار و انتقام

فراز امامعلی، مهاجم مس‌رفسنجان، در دیدار رفت با پدیده تک‌گل پیروزی‌بخش تیمش را در مشهد وارد دروازه پدیده کرد؛ گلی ۳ امتیازی که اولین گل رقابت‌های رودرروی ۲ تیم در تاریخ لیگ‌برتر فوتبال بود. مس‌رفسنجان که امسال اولین فصل حضورش در لیگ‌برتر را سپری می‌کند، در نخستین تقابل تاریخش مقابل پدیده آن‌هم در ورزشگاه خانگی امام‌رضا (ع) در مشهد با یک گل توانست به پیروزی برسد. پیروزی‌ای که حالا انگیزه‌های انتقام قرمزومشکی‌های شهر مشهد را دوچندان کرده است. پدیده در جدول با ۳۷ امتیاز در جایگاه هشتم ایستاده است و مس‌رفسنجان با ۳۳ امتیاز رتبه یازدهم را در اختیار دارد.

 

شاگردان رحمتی و ربیعی از حیث اعداد و آمار عملکرد بسیار نزدیکی به یکدیگر دارند؛ تیم رحمتی ۲۹ گل دریافت کرده و دروازه مس هم ۲۸ بار گشوده شده است. در خط حمله هم اوضاع ۲ تیم چندان متفاوت نیست؛ مس ۲۰ گل زده دارد و پدیده ۲۶ بار به گل رسیده است. ۲ تیم در شمار شکست‌ها هم با یکدیگر برابرند؛ ۱۱ باخت برای نماینده شهر مشهد و ۱۱ ناکامی بزرگ برای نماینده شهر رفسنجان. البته در شمار برد‌ها این پدیده است که آمار بهتری دارد و ۱۰ بازی را با پیروزی پشت‌سر گذاشته است. در سوی مقابل مس‌رفسنجان تا اینجا فقط در ۸ بازی فصل پیروز بوده است.


جنگ اندیشه رفقای قدیمی

تقابل نیمکت پدیده و مس ازجمله تقابل‌های جذاب دیدار امشب است؛ جایی که سیدمهدی رحمتی، سرمربی جوان پدیده، باید با محمد ربیعی، سرمربی جوان مس، پنجه بیفکند. البته جذابیت ویژه نیمکت‌ها به رویارویی دوباره مجتبی سرآسیایی با مهدی رحمتی برمی‌گردد. دستیار مشهدی ربیعی دوباره با رفیق گرمابه‌وگلستانش، رحمتی، روبه‌رو می‌شود. کسی که پیش از رحمتی هدایت نماینده مشهد را به‌عهده داشت و با این تیم توانست از آوردگاه پلی‌آف آسیایی به‌سلامت عبور کند و تیم شهرش را به دور گروهی لیگ قهرمانان برساند. تقابل اندیشه‌های تاکتیکی رحمتی و ربیعی شاید جذاب باشد، اما بی‌تردید تقابل احساسی رفقای قدیمی هم خالی از جذابیت نیست.


ایستگاه مس با یک امتیاز بیشتر

پدیده دور رفت در شرایطی به مس‌رفسنجان رسید که تا آن مقطع از فصل ۱۸ امتیاز اندوخته بود. حالا در دور برگشت این مسابقات، نماینده مشهد تا امشب که باید به‌مصاف مس برود، ۱۹ امتیاز کسب کرده است، یعنی یک امتیاز بیشتر از دور رفت. این درحالی است که طبق قاعده و عرف فوتبالی دیدار‌های دور برگشت همواره سخت‌تر و سنگین‌تر است. شاگردان رحمتی دور رفت تا زمان رویارویی با مس در رتبه دوازدهم جدول بودند، اما در جدول دور برگشت تا پیش از بازی امشب هفتم هستند. پیروزی مقابل مس و فولاد در ۲ هفته باقی‌مانده می‌تواند وضعیت متفاوت و تحسین‌برانگیزی برای شاگردان رحمتی رقم بزند.

 

این درحالی است که اگر پدیده در هر ۲ بازی باقی‌مانده شکست بخورد، عملکردی درست مشابه دور رفت داشته است و به‌احتمال زیاد تا همان پله دهم یا یازدهم پایین خواهد آمد. این جایگاه مسلما برای تیمی که تا دروزاه‌های رسیدن به سهمیه آسیا پیش رفته بود نمی‌تواند جایگاه قابل قبولی باشد. هر چند که با مشکلات ریز و درشتی که پدیده در طول این فصل داشت شاید همین جایگاه هم قابل قبول باشد. در فصل آینده نماینده استان مان در لیگ برتر شرایطی متفاوتی خواهد داشت و باید دید در آینده چه بر سراین تیم می‌آید؟!

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->